Art
Singel 100
|
_____Home_____
Alberto Carrera
|
[ga05ex02]
[ga05ex05]
[ga05ex09]
Jorge Gay Molins, La Fatiga de los Pájaros III & I, Charcoal and acrylic on cardboard, 102x70 cm, Ref. ga0503 & ga0501
Jorge Gay Molins, La Fatiga de los Pájaros XIV & XI, Charcoal and acrylic on cardboard, 102x70 cm, Ref. ga0514 &ga0511
Jorge Gay Molins, La Fatiga de los Pájaros XV & XVI, Acryl on linnen, 80x80 cm, Ref. ga0515 & ga0516
Jorge Gay Molins, La Fatiga de los Pájaros XVIII & XVII, Acryl on linnen, 160x100 cm, Ref. ga0518 & ga0517
De figuratie van Jorge Gay Molins refereert aan periodes die lang achter ons liggen, maar, hoewel hij zich het recht toeeigent om elk medium of stijl, beschikbaar of zelf ontdekt, te gebruiken, is het ogenschijnlijke anachronisme van zijn werk alleen zo te interpreteren door de oppervlakkige beschouwer. Het is ook duidelijk dat in het werk en het leven van Jorge Gay Molins de herinnering een grote plaats inneemt en het is geen toeval dat hij Rome, Parijs en Venetië, drie steden vol met het verleden koos om te leven en te schilderen. De achtergronden van de schilderijen van Gay Molins lijken op Rome met overlappende en contrasterende motieven van verschillende periodes, plaatsen en aard. De tijd in de schilderijen van Jorge Gay Molins, is als de tijd die wordt teruggehaald bij Proust, een zeldzame destillatie van het intense en het geliefde, een bij elkaar komen van dingen met een alledaagse en een diepere betekenis, als emblemen van een tijdschets. Er ligt over het werk van Gay Molins ook een bijzondere lichtkleur, dat tezelfdertijd zonnig als gedempt is, perfect aangepast aan de scčnes waar de feestelijke schoonheid wortels schijnt te hebben in de melancholie, als ware het lover van de bomen dat geboren wordt uit een oogenschijnlijk onvruchtbare aarde. De synthese van dualiteiten lijkt mij het fundamentele karakteristiek van de schilderkunst van Jorge Gay Molins.
|